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해나아부지 개발일지
What is Machine Learning? 본문
Arthur Samuel's definition : 컴퓨터가 명시적(explicit) 프로그램이 없어도 스스로 학습할 수 있는 능력을 연구하는 학문
<Tom Mitchell provides a modern definition: "A computer program is said to learn from experience E with respect to some class of tasks T and performance measure P, if its performance at tasks in T, as measured by P, improves with experience E">
- 학습 과제(well-posed learning problem) 중심으로 재정의
프로그램이 일정 수준의 작업 성능(P)를 가지고 작업(T)를 수행했을 때, 경험(E)이 증가함에 따라 작업(T)를 수행하는
성능(P)이 향상될 수 있다.
E = the experience of playing many games of checkers
T = the task of playing checkers
P = the probability that the program will win the next game
※어떤 machine learning problem도 두 가지 분류로 해결할 수 있다
1. Supervised learning
2. Unsupervised learning
출처 : coursera, Andrew Ng, Machine Learning
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